晨子音乐

Whatever Will Be, Will Be (Que Sera, Sera) - Doris Day

泱泱:

紫藤:

翰林院邊休:

       由多麗絲-黛(Doris Day 1924.4.3-)於1956年所唱的一首老歌,把你我的心緒重帶囬無憂無慮的童年。輕盈的三歩舞曲節拍結合Doris柔婉淸亮的嗓音,在歡快的旋律聲中輕鬆向我們訴説著人生的眞諦--事事難料,不必苛求,順其自然,活在當下。

 

When I was just a little girl
當我還是个小女孩
I asked my mother
我問媽媽
What will I be
將來我會變成甚麽様子呢
Will I be pretty  Will I be rich
我是否會變得美麗、富有
Here's what she said to me
她對我説
Que sera, sera
世事不可強求
Whatever will be, will be
順其自然吧
The future's not ours to see
我们不能預見未來
Que sera, sera
世事不可強求
Whatever will be, will be
順其自然吧
When I grew up and fell in love
當我已長大並戀愛
I asked my sweetheart
我問我的心上人
What lies ahead
我們將來會怎様呢
Will we have rainbows day after day
生活每天都會美好吗
Here's what my sweetheart said
我的愛人對我説
Que sera, sera
世事不可強求
Whatever will be, will be
順其自然吧
The future's not ours to see
我們不能預見未來
Que sera, sera
世事不可強求
Whatever will be, will be
順其自然吧
Now I have Children of my own
現在我有了自己的孩子
They ask their mother
他們問我
What will I be
將來我會變成甚麽様子呢
Will I be handsome  Will I be rich
我是否會變得英俊富有
I tell them tenderly
我輕聲地囬答
Que sera, sera
世事不可強求
Whatever will be, will be
順其自然吧
The future's not ours to see
我们不能预见未来
Que sera, sera
世事不可强求
Whatever will be, will be
顺其自然吧
Que Sera, Sera
顺其自然吧

评论

热度(136)